دکتر محمد تقی رضائی

بهترين جراح چاقی کیست؟

این سوال شاید سوال خیلی از شماها باشه. در این مقاله می خوایم به این موضوع بپردازیم.

جراحی چاقی برای کسانی مناسب است که تمام راه های غیر جراحی کاهش وزن را امتحان کرده امد ولی همچنان چاقی از چاقی مفرط رنج می برند.

عمل جراحی چاقی یکی از عمل های فوق تخصصی است که علاوه بر داشتن تخصص جراحی عمومی، نیاز به گذراندن دوره ی فلوشیپ یا فوق تخصصی برای کسب مهارت لازم این جراحی می باشد.

به همین منظور در ایران و بسیاری از کشورهای مطرح در زمینه پزشکی فلوشیپ فوق تخصصی این رشته وجود دارد.

کسانی که مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی دارند دوره ی فوق تخصصی چند ساله ای تحت نظر مجرب ترین اساتید کشوری در زمینه لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی گذرانده و تاییدیه علمی و مهارتی این جراحی را با نمره بالا کسب کنندتا مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی را دریافت کنند.

اما سوال اینجاست که ما از کجا بفهمیم چه کسانی مدرک دار رسمی و علمی این رشته می باشند؟

برای جواب به این سوال دو راه وجود دارد.

روش اول رجوع به سایت انجمن جهانی جراحی چاقی  به نشانی ifso.com و سرچ کردن نام پزشک مربوطه:

سایت انجمن جهانی چاقی با هدف اطلاع رسانی جهانی درباره ی جراحی چاقی تاسیس شده که علاوه بر درج اطلاعات علمی و به روز دنیا درباره ی جراحی های لاغری، اطلاعات کسانی که مدرک علمی این رشته را نیز دارند را در اختیار کاربران می گذارد.

البته که تمامی کسانی که در قدیم عضو این انجمن شده اند مدرک دار رسمی این رشته نیستند. اما مرجع خوبی برای کسب اطلاعت درباره پزشک شما می باشد.

راه دوم که راه مطمعن برای تحقیق درباره ی مدرک پزشک مربوطه می باشد مراجعه به سیت نظام پزشکی و جستجوی نام پزشک است که تعیین می کند پزشک شما دارای تخصص فلوشیپ جراحی درون بین یا لاپاراسکوپی است یا خیر.

با مرجعه به لینک زیر میتواند پزشک مربوطه را جستجو کنید:

https://membersearch.irimc.org/

باید توجه داشت که این عمل جز عمل های سنگین از نظر تکنیکی برای جراحان است و نیاز به کسب مهارت کامل و جامع درباره ی عمل و مدیریت عوارض احتمالی دارد و این مهم تنها از راه گذراندن دوره ی علمی و عملی تخصصی این رشته حاصل می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *