دکتر محمد تقی رضائی

هزینه جراحی چاقی

جراحی چاقی چقدر هزینه دارد؟ هزینه انجام جراحی لاغری، بیمه جراحی چاقی اسلیو و بای پس

 

با بالا رفتن آمار چاقی های مفرط روز به روز به طرفداران جراحی های چاقی افزوده می شود. روش های مختلفی از جمله، اسلیو معده، بای پس کلاسیک، بای پس مینی، ساسی بای پس و … برای این منظور وجود دارد. هزینه ی جراحی های چاقی یکی از مهمترین دغدغه های افرادی است که قصد انجام این جراحی ها را دارند.

عوامل بسیاری در هزینه ی جراحی چاقی تاثیر دارند مانند میزان سلامت فرد، محل انجام جراحی و عواملی از این قبیل که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

چه عواملی در هزینه های جراحی چاقی اثر می گذارند؟

هزینه های جراحی چاقی به سه دسته تقسیم می شوند:

_ هزینه های قبل از جراحی چاقی

_ هزینه های پس از جراحی چاقی

_ هزینه های بلند مدت

 

هزینه های قبل از جراحی چاقی به چه عواملی بستگی دارد؟

_ نوع جراحی چاقی: با توجه به انواع جراحی های چاقی مانند اسلیو معده، بالون معده، حلقه ی قابل تنظیم معده و سایر روش ها قیمت هریک از آن ها متغیر می باشد.

_ دستمزد جراح: بر اساس تعرفه های قانونی تعریف شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستمزد جراح تعیین می شود.

_ بیمارستان یا محل انجام جراحی: هزینه ها می تواند به محلی که جراحی انجام می شود و خدمات ارائه شده توسط آن بستگی داشته باشد.

هزینه عمل جراحی چاقی اسلیو بای پس معده لاغری
هزینه جراحی چاقی | هزینه عمل اسلیو معده | هزینه عمل بای پس | بیمه جراحی چاقی و لاغری

عوامل دیگری هم می تواند در هزینه های چاقی تاثیرگذار باشد از جمله:

_ هزینه ی ملاقات با متخصص تغذیه که حداقل یک بار قبل از جراحی چاقی صورت می گیرد.

_ هزینه ی متخصصان بیهوشی

_ هزینه ی دستیاران جراح

_ هزینه ی وسایل جراحی

_ هزینه ی مشاور(درصورت نیاز)

هزینه های پس از جراحی های چاقی

_ پس از جراحی های چاقی معمولا افراد برای رژیم غذایی مناسب به صورت آکادمیک و استاندارد با متخصصان تغذیه ملاقات می کنند که جزو هزینه های پرداخت شده قبل از عمل نمی باشد، به همین دلیل این افراد باید خود به صورت جداگانه این هزینه ها را پرداخت کنند.

_ لباس های جدید. می توان گفت این عامل معضل مهمی برای افرادی است که تحت جراحی های چاقی قرار می گیرند. بیمارانی که  تحت جراحی های چاقی قرار گرفته اند اغلب به سرعت وزن کم می کنند. این افراد به لباس هایی با سایز جدید احتیاج پیدا می کنند که می تواند هزینه هایی را در بر داشته باشد.

 

هزینه های بلند مدت جراحی باریاتریک (چاقی) چیست؟

دسته ی سوم هزینه های بلند مدت هستند. افرادی که جراحی های چاقی را انجام داده اند به منظور رسیدن به وزن ایده آل خود امکان این هزینه ها را متقبل شوند.

معمولا بیماران باید تا آخر عمر خود ویتامین ها و مخلوط های پروتئینی خاصی را مصرف کنند. ویتامین ها و مکمل های غذایی برای افرادی که این جراحی ها را انجام داده اند بخشی ضروری است. هزینه های دیگری هم وجود دارد که می توان گفت ضرورتی ندارد مانند ثبت نام در باشگاه به منظور افزایش فعالیت های فیزیکی و یا انجام تفریحاتی که تا قبل از جراحی چاقی فرد نمی توانست به آن ها بپردازد.

 

سعی کنید در انتخاب جراح خود دقت فرمایید که حتما دارای مدرک رسمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و عضو انجمن جراحی چاقی ifso  باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی درباره جراحی کاهش وزن و رزرو نوبت توسط پزشک جراح فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک و عضو انجمن جراحی چاقی ، دکتر محمدتقی رضائی کافیست با شماره تلفن 09301007233 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *