دکتر محمد تقی رضائی

جراحی ساسی بای پس معده

ساسی بای پس معده، عمل جراحی جدیدی است که ترکیبی از عمل مینی بای پس و عمل اسلیو معده می باشد که به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود. این روش در درمان دیابت بسیار موثر است و کاهش وزن مناسب و امکان دسترسی به تمام قسمت های معده باقی مانده توسط آندوسکوپی از مزایای این روش است.

در این جراحی ابتدا با ایجاد چندین سوراخ نیم تا یک سانتی متری در شکم، ابزار جراحی را وارد بدن می کنند. معده همانند جراحی اسلیو باریک می شود سپس با اندازه گیری 250 سانتی متر از قسمت پایین روده، آن را به شکل یک لوپ به معده متصل می کنند. در این صورت، غذا از دو مسیر حرکت می کند. یکی مسیر معمولی روده ی باریک و دیگری مسیر جدید معده به پایین روده ی باریک. در این صورت، کاهش جذب یا کمبود برخی مواد معدنی و عناصر مهم خونی به وجود نخواهد آمد و همچنین با ورود غذای هضم نشده به روده، هورمون ها و واسطه های پروتئینی خاصی از دیواره ی روده ی باریک ترشح می شود و منجر به افزایش تولید انسولین و دیگر هورمون ها شده که باعث درمان بیماری دیابت، چربی خون و اسید اوریک بالا می شود.

با انجام این جراحی طی چند ماه قند خون بهبود میباید و یا به حالت نرمال برمیگردد و همچنین بیش از 95 درصد بیمارانی که کلسترول و تری گلیسرید بالایی دارند درمان می شوند.

مزایای جراحی ساسی بای پس معده:

_ با عدم ایجاد تغییر در پیلور، پمپ معده و مسیر روده، هیچ اختلالی در جذب مواد غذایی و املاح مورد نیاز بدن به وجود نمی آید.

_ عمل ساسی بای پس اثرات بسیار مفیدی بر کنترل دیابت نوع دو، پرفشاری خون و اختلال چربی های خون دارد.

_ امکان رویت مسیر گوارش توسط آندوسکوپی برخلاف جراحی های مینی بای پس  و بای پس کلاسیک وجود دارد.

_ قابل برگشت است و به راحتی می توان با یک عمل کوتاه آن را به حالت اول برگرداند.

بهترین جراح چاقی لاپاراسکوپی تهران
جراحی اسلیو ساسی ، ساسی بایپس معده ، جراح چاقی و جراح دیابت تهران

عوارض جراحی ساسی بای پس معده:

با توجه به اینکه عوارض جراحی ساسی بای پس هنوز در دست مطالعه است انجام آن در قالب طرح های تحقیقاتی پذیرفته است و صورت میگیرد. عوارض این جراحی بسیار کم و با احتمال بین 1 تا 2 درصد می باشد. آمبولی ریه، خونریزی از محل منگنه های استاپلر، عفونت و نشت از محل دوخت، زخم در حاشیه ی محل آناستوموز و تنگی یا انسداد در محل دوخت روده به معده از جمله عوارض نادر این جراحی می باشد.

مراقبت ها و رژیم غذایی بعد از عمل ساسی بای پس:

بعد از عمل بیمار می تواند 24 ساعت پس از جراحی بیمارستان را ترک کند اما توصیه می شود تا 48 ساعت در بیمارستان بستری باشد. مراجعه ی بعدی بیمار یک هفته تا 10 روز پس از عمل می باشد.

تمامی اقدامات لازم بعد از عمل مشابه سایر جراحی های چاقی است. تا حدود 10 روز بعد از عمل، رژیم مایعات صاف شده مانند آب هویج، آب مرغ، آب سیب و سوپ صاف شده توصیه می شود. مایعات باید آهسته و فراوان به بیمار داده شود. بعد از 10 روز تا یک ماه روز دوم بیمار می تواند غذای نرم و آسیاب شده را مصرف کند و بعد از 30 روز بیمار می تواند به سفره برگردد و مصرف غذاهای جامد را شروع کند و به زندگی عادی خود ادامه دهد. رژیم غذایی این بیماران باید سرشار از پروتئین باشد. توصیه می شود که این بیماران هر 3 ماه برای چکاپ به پزشک مراجعه کنند و بدون مشورت با پزشک مصرف دارو ها را قطع نکنند.

 

سعی کنید در انتخاب جراح خود دقت فرمایید که حتما دارای مدرک رسمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و عضو انجمن جراحی چاقی ifso  باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی درباره جراحی کاهش وزن و رزرو نوبت توسط پزشک جراح فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک و عضو انجمن جراحی چاقی ، دکتر محمدتقی رضائی کافیست با شماره تلفن 09301007233 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *